Kolorowa poligrafia. O drukowaniu i nie tylko

iedy najlepiej się sprawdza?Druk cyfrowy ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymaga się dużej jakości przy niskim nakładzie. Czyli generalnie tam, gdzie offset jest zbyt drogi w stosunku do samej wartości druku. Materiały na konf

Dodane: 08-10-2016 07:44
Kolorowa poligrafia. O drukowaniu i nie tylko naklejki foliowe
Przedmioty typu to nic innego jak efekt pracy zakładu drukarskiego, firmy te proponują drukowanie w niskich cenach i coraz wyższej jakości. O poligrafii.

Technologia druku cyfrowego, kiedy najlepiej się sprawdza?

Druk cyfrowy ma zastosowanie wszędzie tam, gdzie wymaga się dużej jakości przy niskim nakładzie. Czyli generalnie tam, gdzie offset jest zbyt drogi w stosunku do samej wartości druku. Materiały na konferencje, niskie nakłady materiałów reklamowych, materiały biznesowe oraz raporty.

Różnica w cenie pomiędzy tymi technologiami jest taka, że proces przygotowania do druku maszyny offsetowej jest bardzo długi i kosztowny, jednak raz ustawiona może wykonać bardzo dużo kopii w bardzo wysokiej jakości, dlatego cena za pojedynczy druk w offsecie jest tym mniejsza im większy jest nakład.


CMYK i inne kolory - cytat z Wikipedii

Teoretycznie można uzyskać kolor czarny przez złożenie kolorów C+M+Y, ale w praktyce tak uzyskany kolor czarny jest kolorem ciemno-brudno-brązowym. Poza tym ekonomicznie nieuzasadnione byłoby drukowanie czarnego tekstu za pomocą składania barw CMY. Widoczne jest to na separacji CMY i CMYK: aby w pierwszym przypadku osiągnąć efekt finalny należy znacznie więcej zużyć farby drukarskiej niż w przypadku separacji CMYK. Przy zwiększonym zużyciu farb pojawia się też problem techniczny w procesie druku. Jednym z nich może być utrudnione schnięcie, a co za tym może iść ? odbijanie w stosie, ścieranie się farby, opóźnienia w dalszej odróbce druku np. cięcie na gilotynach.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/CMYK


Wiki o etykiecie

Etykieta to wyrób papierowy lub z folii przymocowany do produktu w celu zidentyfikowania lub określenia jego zawartości. Często etykiety służą działaniom marketingowym, reklamując produkt przez przyciągnięcie uwagi konsumentów.

Etykiety posiadają różne kształty i różnią się materiałem, z którego są wykonane. Wytwarzane metodami przemysłowymi różnią się też techniką druku, w jakiej zostały wykonane.

Etykieta na mokro ? jako historycznie pierwsza może być nazywana etykietą tradycyjną, stosowana na mokro nakładany klej. Od lat siedemdziesiątych XX w. następuje silne wypieranie etykiet na mokro przez etykiety samoprzylepne.

Etykieta samoprzylepna ? etykieta drukowana na materiale samoprzylepnym, np. papierze samoprzylepnym lub folii. Podłoże drukowe pokryte jest warstwą kleju od strony przylepianej do przedmiotu etykietowanego. Klej ochrania warstwa zabezpieczająca. Po jej usunięciu etykieta jest gotowa do naklejenia.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Etykieta_(marketing)